‘Heimweh, Fernweh’ nog t/m 30 april

20170417_172347

‘Heimweh, Fernweh’, overzicht van de kapel

Een Duitse journalist schreef enige tijd terug over mijn werk : ‘Tiefgrundigkeit muß nicht unbedingt schwer sein’. Een uitspraak waar ik mij geheel in kan vinden.

Het enthousiasme van de bezoekers van ‘Heimweh, Fernweh’ is groot. Het is bijzonder om te merken dat mijn streven om te raken zonder te shockeren ook in de nieuwste vormen werkt.

Ook het programma van gasten dat ‘Heimweh, Fernweh’ vergezelt vindt zijn weerklank. Publiek en kunstenaars zijn blij met deze ontmoeting en uitwisseling. Op 9 april was schilder Marloes Meijburg te gast en kwamen we in gesprek over het licht en donker in haar en mijn werk en de dringende behoefte te willen ontdekken. Afgelopen zondag was dichter Amal Karam te gast. Met haar gedichten als leidraad spraken wij over dat de acceptatie van het vluchtelingschap het asiel-vinden mogelijk maakt; het leven gaat door terwijl het verlangen blijft.

Aanstaande zondag komt schilder Henk Hage; hij zal om 15.00 u vertellen over zijn portrettenproject dat Longstay TBS’ers een ‘gezicht’ heeft gegeven.

Op 30 april wil ik graag met je onderzoeken hoe jouw ervaring van mijn ‘Houten tapijt’ is; is het ‘Heimweh’, ‘Fernweh’ of toch iets anders?

Persoonlijk merk ik dat ik je graag eens te meer wil uitnodigen omdat ik met ‘Heimweh, Fernweh’ een prachtige tentoonstelling en project neerzet dat ècht gezien mag worden!

Welkom!

Casper

‘Heimweh, Fernweh’, Notre Dame des Arts, Rijkstraatweg 37, Ubbergen

Nog te zien op 22, 23, 29 en 30 april. Ik ben alle dagen zelf aanwezig!

23 april 15.00 u Henk Hage – Portrettenproject

30 april 15.00 u  Casper ter Heerdt –  ‘Houten tapijt’.

 

20170417_172246

Op het priesterkoor vind je de museumshop; met je aankoop ondersteun je toekomstige projecten èn de Notre Dame des Arts

Geef een reactie

